Blogi

Lähiruoan markkinointiin uusia innovaatioita

Jakelu ja markkinointi, Lähiruoka, Ruokainnovaatiot, Ruokaoivallus
Mitä oikein on lähiruoka? Lähiruoalle ei ole olemassa yhtä virallista määritelmää, joten käsite ei ole yksiselitteinen. Käytetyimmän määritelmän mukaan lähiruoaksi katsotaan paikallinen ruokatuotanto- ja kulutus, joka edistää paikallistaloutta. Paikallisuudessa pyritään myös mahdollisimman lyhyihin jakeluketjuihin. Toisen määritelmän mukaan [...]

Kasvipohjaiset tuotteet rynnivät markkinoille

Ruokainnovaatiot, Ruokaoivallus
  No-products eli ei-tuotteet ovat kasvattaneet jalansijaa elintarvikemarkkinoilla. Kärjessä ovat gluteenittomat, laktoosittomat ja vegaanituotteet. Esimerkiksi gluteenittomien tuotteiden markkinat ovat kasvaneet USA:ssa lähes 30 % viime vuosina. Gluteenittomien tuotteiden käyttäjinä ovat sekä keliaakikot että terveellistä ruokaa [...]

Mikä on ruokaoivallus?

Kilpailun säännöt ja osallistuminen, Ruokaoivallus
Kokkaa, wokkaa, kehitä – oivalla ja osallistu! Tässä blogissa kerrotaan Ruokaoivallus-kilpailusta ja sen vaiheista sekä keskitytään ajankohtaisiin innovaatioihin ruoka- ja elintarvikealalla. Blogissa pohditaan alkutuotantoon, valmistukseen, pakkaamiseen, jakeluun ja ruoan markkinointiin liittyviä asioita. Ruoka- ja elintarvikealalla on viime [...]

Valtakunnallinen nuorten ruokainnovaatiokilpailu käynnistyi Jyrki Sukulan luennon siivittämänä

Ruokainnovaatiot, Tilaisuus
Ruokaoivallus – ruokainnovaatiokilpailu nuorille julkistettiin tiistaina 4.10.2016 Mikkelin ammattikorkeakoululla Mistä ideat uusiin ruokiin -tilaisuudessa. Tilaisuuden alussa Jyrki Sukula kertoi, miten hän jäsentää omia ajatuksiaan innovoidessaan uusia ruokia. Sukulan mukaan tietoinen ajattelu on innovoinnin perusedellytys. Kannattaa [...]